Audierea publică – o istorie de succes în școlile beneficiare ale proiectului „Școala Mea”


„Educaţia este pâinea sufletului” – acesta este sloganul Gimnaziului Roșietici din satul Roșietici, r-nul Florești. Atunci când am început implementarea proiectului „Școala Mea” în gimnaziul nostru, ne-am gândit în primul rând la contribuția pe care trebuie sa o aibă instituția la dezvoltarea elevilor. Am dorit să demonstrăm părinților, elevilor și comunității acţiunile și practicile prin care instituția noastră se implică în dezvoltarea gimnaziului și a elevilor cu scopul de a asigura un impact pozitiv.

În școala noastră, proiectul „Școala Mea” a dat în primul rând curaj tuturor profesorilor, părinților și elevilor să se implice în activitățile școlii care sunt dedicate direct lor. În cadrul proiectului am realizat audierea publică, la data de 27 octombrie, unde am prezentat comunității și am pus în discuție bugetul instituției pentru anul 2015-2016. Desigur, vom face tot posibilul ca să organizăm periodic astfel de acțiuni, menite să încurajeze comunitatea să participe în mod activ în viața școlii. După eveniment, în școală au fost distribuite materiale informative despre bugetul instituției pentru anul de studii 2016-2017 și în plus, acesta a fost plasat pe panoul informativ al gimnaziului.

„Gimnaziul „Roșietici” își propune să fie o școală bună pentru comunitatea locală, o școală care să formeze tipul de elev pregătit pentru o lume aflată în plin proces de înnoire şi restructurare, să ofere șanse egale pentru educație și reușită fiecărui copil și să promoveze norme culturale care susțin cooperarea, succesul, toleranța, încrederea în forțele proprii, sprijinul reciproc, parteneriatul, implicarea în viața școlii, promovarea tradițiilor, promovarea unei școli prietenoase copilului, integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale”, a menționat Victoria Podubnîi, directoarea gimnaziului în cadrul audierii publice.

În cadrul audierii publice elevii au fost foarte activi și au venit cu cele mai multe propuneri. Ei își doresc schimbarea mobilierului, care este învechit, iar laboratoarele de chimie, fizică și biologie să fie dotate cu utilaje și substanțe reactive. „La fel ar fi binevenită și dotarea cabinetului de informatică cu tehnică mai modernă, pentru ca tinerii să poată folosi programe și soft-uri moderne”, a sugerat Procopii Constanța, elevă a clasei a VIII-a în cadrul audierii publice.

„Terenul sportiv și sala sportivă se află într-o stare deplorabilă, se pot produce diferite traume în timpul practicării sportului, astfel renovarea acestora ar fi un lucru benefic pentru toți tinerii din localitate”, a menționat Ion Raileanu, elev clasa IX-a, în cadrul audierii publice.

Profesorii și părinții își doresc îmbunătățirea condițiilor de învățare, de igienă a blocurilor sanitare, săli de clasă bine iluminate și mai bine reparate, dotarea cu mobilier și tehnică modernă, procurarea unui xerox modern în instituție, sonerie cu regim automat, construcția pantei de acces pentru copii cu dezabilități locomotorii, instalarea sistemului de securitate incendiară și de pază.

Ideea inițiativei „Școala Mea”, a fost una inovativă pentru gimnaziul nostru, și cred că în următorii ani vom consulta comunitatea nu doar în ceea ce privește bugetul instituției, dar și alte probleme și necesități ale gimnaziului, pentru că ne dorim foarte mult să implicăm și mai activ părinții în activitatea instituției.

Podubnîi Oxana, un părinte din gimnaziu, participant la audierea publică, a menționat că „O școală poate fi considerată transparentă dacă, pe lângă respectarea angajamentelor luate față de elevi și părinți, adoptă o perspectivă liberală, distingându-se prin activități de consultare și raportare, iar ceea ce s-a întâmplat în școală anul acesta reprezintă într-adevăr o revelație pentru noi, părinții, pentru că suntem mai predispuși să venim cu propuneri și sfaturi pentru conducerea școlii în rezolvarea problemelor. Până acum eram implicați doar la nivel de clase, însă acum simțim că avem o mai mare responsabilitate și ne simțim mult mai puternici”, a menționat părintele.

Toate propunerile din cadrul Audierii Publice au fost înregistrate şi urmează ca administraţia şcolii să găsească soluţii cu privire la implementarea acestora, în limita bugetului disponibil sau din surse atrase din exterior.

Așadar, datorită proiectului „Școala Mea” responsabilitatea socială a comunității se face tot mai simțită în societate.

Autor: Victoria Podubnîi, directoarea gimnaziului