O altă preocupare a directorilor a fost desprinderea financiară de primării și trecerea în gestiunea autorităților raionale/ Direcțiile Finanțe și Reforme, cât și dependența de numărul de elevi în instituție. Pe lângă aceasta, s-a simțit o atitudine neglijentă din partea autorităților de subordonare/ Direcția Raională Educație, lăsîndu-i, practic, singuri față în față cu problemele de ordin financiar.
Dacă pentru școlile cu un număr mai mare de elevi, această metodologie este una benefică, apoi pentru instituțiile mai mici, s-au creat mai multe constrângeri, deoarece sumele acordate nu acoperă cheltuielile de salarizare, întreținere, ne mai vorbind de achiziții suplimentare.
Proiectul „Școala mea„ este o oportunitate atât pentru instituțiile preuniversitare, cît și pentru autoritățile publice locale de nivel I și II de cunoaștere a problemelor cu care se confruntă școlile în procesul instructiv-educativ și perceperea acestora de către manageri, cadre didactice, elevi și părinți, precum și de elaborare participativă a bugetelor a patru instituții din raionul Ungheni: LT „M. Eminescu”, LT „I. Creangă” (or. Ungheni), LT „A. Mateevici” (com. Pîrlița) și LT Sculeni (com. Sculeni) cu implicarea Consiliilor de Administrare/ Coaliții Locale, părinților, autorităților publice de ambele niveluri.
Pentru a avea o comunicare și conlucrare eficientă în realizarea obiectivelor proiectului, la 24 mai 2014, a avut loc Conferința de lansare a proiectului „Școala mea”, la care au participat peste 125 persoane, reprezentanți ai autorităților publice locale, ONG-uri, manageri de instituții educaționale, membrii Coalițiilor locale, cadre didactice, părinți și elevi, unde a fost semnat un Memorandum Multilateral de Cooperare între Expert-Grup implementator, Asociația Obștească Centrul Regional de Dezvoltare Durabilă Ungheni – coordonator regional, Consiliul Raional – Direcția Educație Ungheni, autoritățile publice locale de nivel I din localitățile beneficiare – or. Ungheni, com. Pârlița și com. Sculeni și cele patru licee – beneficiari finali.
Acest document a oficializat relațiile între parteneri, pentru că aceștia să implementeze efficient proiectul și să crească responsabilizarea socială a tuturor actorilor implicați în elaborarea participativă a bugetelor instituțiilor selectate. Memorandumul stipulează în mod clar drepturile, obligațiile și responsabilitățile părților participante la acest proiect.
Astfel, este clar pentru fiecare parte implicată care este rolul său, ce trebuie să facă, cum trebuie să se implice în realizarea activităților proiectului: instruiri pentru coalițiile locale, completarea cardurilor de raportare pentru elevi, părinți, cadre didactice și managerii instituțiilor, audierile publice pentru consultarea tuturor actorilor comunitari privind proiecția bugetului pentru anul 2015. Participanții la semnarea Memorandumului au menționat importanța semnării acestuia și responsabilitatea socială pe care o are fiecare pentru realizarea cu succes a activităților proiectului.
Autoritățile publice locale de nivelul I și II au participat la audierile publice din cadrul proiectului, implicîndu-se activ în discutarea executării bugetelor pentru anul 2014 și proiectele bugetelor pentru 2015 și au vorbit despre posibilitățile de finanțare a anumitor proiecte, lucrări pentru crearea condițiilor optime de funcționare a instituțiilor educaționale preuniversitare și de instruire a elevilor din cele 4 școli beneficiare.
Centrul Regional pentru Dezvoltare Durabilă a reușit să mobilizeze și să implice profesorii, elevii, părinții și societatea civilă în determinarea nivelului de percepere a fiecăruia a procesului instructiv-educativ, problemelor cu care se confruntă instituțiile educaționale la moment și care sunt soluțiile pentru rezolvarea acestora.
Prin semnarea Memorandumului, toți actorii implicați în implementarea „Școala mea” și-au asumat niște responsabilități, pe care le-au onorat cu succes, contribuind la eficientizarea procesului educațional și elaborarea participativă a bugetelor pentru 2015.