Motivat de „Școala Mea”, gimnaziul Schineni, r. Soroca își îmbunătățește prezența pe rețelele sociale


Captură de ecran – pagina Facebook a gimnaziului Schineni

Autor: Lilia Pocitari, Director, Gimnaziul Schineni, r-nul Soroca

Ne-am înscris  în cadrul proiectului ”Școala Mea” pentru a îmbunătăți transparența și colaborarea în instituția noastră și în comunitate. Datorită cooperării pe care am avut-o cu Centrul de Resurse pentru Tineret – partenerul regional al proiectului, am reușit să atragem două proiecte care au abordat probleme direct extrase din cardurile de raportare, care au fost completate de elevi și părinți în cadrul „Școala Mea”.

Primul proiect implementat de Gimnaziu a avut ca scop promovarea pe rețelele de socializare a activităților realizate de elevi în cadrul instituției. Pentru a realiza acest lucru, am beneficiat de un notebook și un cameră foto, datorită cărora reușim să reflectăm toate activitățile instituției și a elevilor pe canalele de socializare, prin poze și articole, în special prin rețeaua Facebook, unde Consiliul Elevilor din gimnaziu au creat o pagină specializată a instituției. Întrucât rețele de socializare sunt intens utilizate atât de părinți, cât și elevi, activitatea instituției devine mai vizibilă și mai transparentă.

Al doilea proiect a avut scopul de a transmite un mesaj social de combatere a discriminării împotriva elevilor din familiile social-vulnerabile și a elevilor de etnie romă. În cadrul proiectului, am beneficiat de echipamentul și resursele necesare pentru a realiza calendare de masă, postere sociale cu imagini realizate de elevii din instituție, care au sensibilizat opinia publică privind discriminarea la care sunt supuși acești elevi.

De asemenea, implicarea în proiectul ”Şcoala Mea” ne-a ajutat să devenim mai transparenți și să îmbunătățim dialogul dintre elevi și părinți, autorități publice locale şi alți membri ai comunității. Datorită implicării în proiect a fost creat Consiliul de Administrației al școlii – un organ care ușurează munca administrației gimnaziului. Un pas important spre o mai mare transparență a fost și elaborarea în comun a bugetului pentru 2017, unde au fost implicați direct toţi membrii Consiliului.

În plus, am beneficiat și de posibilitatea de a fi instruiți privind modul de organizare a audierilor publice. Astfel, vom organiza în gimnaziu audierea publică cu subiectul „Discutarea bugetului instituției de învățământ  pentru anul 2017”, unde planificăm să avem peste 100 de participanți, dintre care părinți, elevi, agenți economici, reprezentanți ai administrației publice locale și raionale. În timpul audierii îi vom informa pe participanți despre suma bugetului pentru 2017, modul de calculare, dar și repartizare  acestuia pe priorități.

Așadar, sperăm ca acest proiect să ne ajute să ne transformăm școala într-o instituție deschisă comunității, unde elevii și părinții participă la întregul proces de luare a deciziilor, se informează cu privire la problemele care îi afectează, solicită autorităților școlii să adopte măsurile pe care ei le consideră de cuviință şi participă punerea în practică a deciziilor luate.