Părinții din Hlinaia se implică în atragerea fondurilor pentru gimnaziu


Autor: Mariana Găină – părinte, Membru al Consiliul de administrație, Gimnaziul Hlinaia

Părinții din satul Hlinaia, Edineț, au învățat să fie mai toleranți, să comunice cu școala, dar și să rezolve problemele cu care se confruntă aceasta – toate acestea în cadrul proiectului „Școala Mea”, derulat în gimnaziul Hlinaia. Implicându-se în proiect, administrația gimnaziului a dorit să ofere un spațiu de dialog pentru elevi, părinți, școală și autorități pentru a contribui la rezolvarea problemelor școlii, printre care crearea laboratoarelor de chimie și fizică, dar și a unui cabinet lingofonic, care să permită desfășurarea orelor de limbă străină și predarea acesteia la un nivel înalt.

În luna noiembrie în gimnaziul Hlinaia a fost organizată prima audiere publică, unde a fost analizat și discutat bugetul gimnaziului pentru anul 2015-2016. Membrii Consiliului de administrare au fost implicați activ în organizarea evenimentului de audiere publică, fiind responsabili de invitarea participanților la eveniment. Această activitate a oferit posibilitate Consiliul de administrație să consulte planul bugetului gimnaziului pentru anul 2016, cu suma planificată de 1,52 mln lei, pentru acoperirea plăților salariale, rechizitelor de birou, instruirii profesionale, serviciilor de întreținerea clădirii și reparațiilor curente. De asemenea s-a decis că că pentru celelalte necesități ale gimnaziului sunt necesare investiții din exterior.

(articolul continuă după poză)

Audieri publice la gimnaziul din Hlinaia Foto: Pagina Facebook Școala Mea

În timpul audierii publice, Svetlana Oprea, profesoară, s-a expus vizavi de bugetul pentru anul 2016: „Din păcate bugetul anului 2016 al liceului nostru este restrâns, cu o sumă mică revine îmbunătățirii claselor cu echipament –  din această cauză a fost procus ca părinții să contribuie financiar la îmbunătățirea tehnico-materială a gimnaziului. Doar cu ajutorul părinților sau a proiectelor ne-am mai putea permite să cumpărăm echipamente sau mobilă nouă. În plus, atunci când există transparență, cred că părinții sunt mai deschiși să investească și să ajute la asigurarea copiilor la studii de calitate mai bună”.

Discuțiile despre planul de buget au permis părinților să vadă că este necesar să se investească urgent pentru aducerea nivelului studiilor și a condițiilor în care se petrec acestea la standarde europene, inclusiv prin dotarea laboratoarelor de fizică și chimie cu echipament performant și procurarea unei table interactive. Părinții au decis să formeze un grup de lucru format din reprezentați ai Administrației Publice Locale, părinți, elevi, societatea civilă, care vor fi responsabili de scrierea proiectelor și atragerea fondurilor pentru gimnaziu.

În timpul audierii public,e Alina Ceban, părinte al unui elev, a menționat: „Datorită implementării proiectului „Școala Mea”, în gimnaziu s-au observat schimbări pozitive în gestionarea și transparența resurselor financiare”. De asemenea, Doamna Ceban a menționat: „odată ce școala este transparentă și implică părinții, aceștia au mai multă încredere în corectitudinea gestionării surselor financiare ale instituției și profesionalismul angajaților gimnaziului”.

Conceptul de responsabilizare socială se bazează în primul rând pe necesitatea consultării elevilor, părinților, cadrelor didactice, dar şi exprimarea de către aceștia a opiniilor în legătură cu deciziile care se adoptă în școală şi de care ei pot fi afectaţi în mod direct sau indirect, dar și de autorități care ascultă opinia beneficiarilor de servicii”, a menționat Nina Pleșca, directoarea Gimnaziului din satul Hlinaia, în cadrul audierii publice.

La audierea publică, organizată în gimnaziul din Hlinaia a fost prezentă și Administrația Publică Locală, reprezentată de Anatolie Pleșca, consilier în Consiliul Sătesc Hlinaia, care a menționat că va susține grupul de lucru responsabil pe  scrierea proiectelor de identificare a resurselor financiare, în vederea procurării de tehnică modernă și softuri educaționale.

(articolul continuă după poză)

Audieri publice la gimnaziul din s. Hlinaia. Foto: Pagina Facebook Școala Mea

Într-o școală deschisă comunității, părinții participă la procesul de luare a deciziilor, informându-se cu privire la problemele care îi afectează pe copii lor, solicitând managementului școlii și autorităților să adopte măsurile pe care ei le consideră de cuviință. Noi ne-am propus să participăm efectiv la punerea în practică a deciziilor luate. Astfel noi, părinții din gimnaziul Hlinaia, încurajăm participarea și implicarea tuturor părinților în astfel de acțiuni, deoarece participarea părinților poate contribui la o școală mai bună pentru copii lor.