Ce influențează percepția elevilor și părinților privind procesul educațional?


Scopul acestei cercetări a constat în identificarea percepției elevilor și părinților față de procesul educațional. Fișele de raportare au reprezentat instrumentul de bază prin care s-a analizat percepția.

Analiza, care a cuprins peste 5500 de respondenți ai fișelor de raportare – elevi și părinți de pe tot teritoriul țării, a scos la iveală faptul că majoritatea cetățenilor au mai curând o percepție pozitivă față de procesul educațional.

Dintre factorii care influențează eficiența studiilor și sunt într-o stare precară, s-a menționat accesul scăzut la internet (32,9% din elevi) și la calculatoare (19,3% din părinți). În cazul percepției privind utilizarea surselor bugetare de către școală, factorii care au o influență negativă includ prezentarea bugetului într-o formă prea complicată și neinformarea despre gradul de soluționare a problemelor discutate la adunările publice. De asemenea, trebuie menționat faptul că o mare parte din elevi și părinți nu au făcut niciodată cunoștință cu anumite informații despre buget (circa 40% din respondenți). În ceea ce privește domeniile care trebuie îmbunătățite, cetățenii au scos în evidență două chestiuni: programul școlar și amenajarea spațiilor școlare.